Boekenweek: 7 boekentips om meer succes uit je online marketing te halen

Laatste update op 12 juni 2018, Gepubliceerd op 31 maart 2017 DOOR Michel Bonvanie

Het is boekenweek, met het thema Verboden Vruchten. Wij delen graag onze boekentips op het gebied van search marketing en strategie met je. We hopen je zo te verleiden om (nog) meer succes uit je online business te halen.

Onze top 7 boeken over online marketing!

  1. Handboek Online Marketing – Patrick Petersen
    Een goed boek om mee te beginnen met veel basiskennis. Een introductie voor iedereen die zich wil verdiepen in online marketing. In dit boek vind je meer dan vijftien marketing modellen om je online marketingplan op te baseren.
  2. Web Analytics - Avinash Kaushik
    Meten is weten. Cliché, maar clichés zijn niet voor niks clichés. Dit boek laat stap voor stap zien hoe je een succesvolle analytics strategie implementeert.
  3. Maths and Stats for Web Analytics and Conversion Optimization - Himanshu Sharma
    Een boek met veel praktische tips om data gedreven meer resultaat uit je online activiteiten te halen.
  4. Content marketing in 60 minuten – Carlijn Postma
    Een handig boek voor als je wilt starten met content marketing. Het biedt basiskennis en handvatten om een strategie voor je eigen organisatie te ontwikkelen.
  5. Content strategy for the web - Kristina Halvorson
    Nog een boek dat inzicht biedt in de werking en waarde van content marketing. Ontdek het proces en de mensen achter een succesvolle content strategie en maak slimme keuzes over welke content te creëren en hoe je dit het beste kunt doen.
  6. Invloed - de zes geheimen van het overtuigen - Robert B. Cialdini
    De auteur van dit boek dook drie jaar undercover in verschillende organisaties - van autohandelaren tot telemarketeers - waarbij het succes grotendeels afhangt van overtuigingskracht. Hij ontdekte zes factoren die het verschil maken in of iemand ja of nee zegt: wederkerigheid; consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste. Cialdini laat je aan de hand van praktijkvoorbeelden zien hoe het werkt.
  7. Semco-stijl - Het inspirerende verhaal van de meest opzienbarende werkplek ter wereld
    Onze laatste tip heeft niet direct betrekking op online marketing. Het is wel een boek dat ons als organisatie erg aanspreekt. In Brazilië is Semco een populair bedrijf om voor te werken. Het kent geen vaste werktijden of verplichtingen. Medewerkers bepalen zelf de werktijden en hoeveel ze verdienen. Een nieuwe manier van werken die werkt! Semco is erg succesvol. Ook financieel, er wordt veel winst gemaakt. Semco daagt ons dagelijks uit om innovatief en flexibel om te gaan met onze kennis, kunde en capaciteiten.

Onderwerp: online marketing, Tips