Monthly Grow Mei 2020

Laatste update op 15 juni 2020, Gepubliceerd op 15 mei 2020 DOOR Esmée Wevers

In deze monthly grow vind je een overzicht van alle belangrijke ontwikkelingen van de afgelopen maand op het gebied van content marketing, SEO, SEA en social.

In deze Monthly Grow Digital mei editie staan we stil bij de volgende onderwerpen:

Altijd als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen content marketing, SEO, SEA en social? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief

Content marketing

Downturn marketing is weer actueel

Downturn marketing speelt in op de huidige situatie. De wereld is in een crisis, hoe zorg je er dan voor dat je met een minimaal budget toch zichtbaar blijft? Hierbij zijn drie elementen van belang:

  1. Het maken en het volgen van een plan;
  2. Doe een concurrentie analyse en bekijk waar de concurrent in uitblinkt;
  3. Focus op het groeien van jouw naamsbekendheid.

Meer weten over downturn marketing? Deze twee artikelen vertellen je er meer over:

De voordelen van User Generated Content

Wat gebeurd er als je de doelgroep vraagt zelf content voor jouw bedrijf te creëren? Niet alleen is de kans groot dat er een compleet ander verhaal zal ontstaan. Ook heeft User Generated Content vier andere voordelen:

  1. Wist je dat maar liefst 75% van je klanten veel liever naar User Generated Content kijkt?
  2. Door het gebruiken van User Generated Content creëer je instant loyaliteit met de klant.
  3. Je bouwt een community op met jouw eigen merknaam. Klanten zullen op hun eigen kanalen content gaan delen, zodra ze doorhebben dat jouw organisatie deze content gebruikt.
  4. Doordat klanten content creëren die jij kunt gebruiken, kun je hier geld op besparen.

Meer weten over User Generated Content? Emerce heeft er een artikel over geschreven, net als SocialMediaToday.

Vraag nu direct de complete inbound marketing gids aan

SEO

Interne Links verbeteren posities in Google

In de volgende casestudie blijkt dat interne links daadwerkelijk een positieve impact hebben op de ranking van een pagina.

De geteste website onderging, behalve de 108 interne links die verspreid waren over 47 pagina's, geen andere wijzigingen. In iets meer dan twee maanden verbeterde 77% van de pagina's waarbij interne links zijn toegevoegd in positie.

Lees de casestudie op Nichepersuits.com

google core update mei

De impact van de Google Core mei update

Op 4 mei heeft Google opnieuw een grote Core update uitgerold. Uit onderzoek is gebleken dat bij deze update veel websites uit de financiële en medische sector getroffen.

Zijn jullie resultaten gestegen of gedaald? Wij hebben diverse relevante artikelen over deze Core Update op een rij gezet, maar voel je ook vrij om ons naar meer informatie vragen:

  • Seroundtable: Google May 2020 Core Update Is Live – What We See So Far
  • Seroundtable (update): Sites Impacted By The Google May 2020 Core Update In A Big Way
  • Sistrix: Google Core Update May 2020 – Whirlwind Through The SERPs Despite COVID-19
  • Pathinteractive: 550 Winners and Losers of Google’s May Core Algorithm Update

Meer weten? Neem contact met ons op

SEA

Google Ads - Beladvertenties nu inclusief link naar website

Voortaan is het mogelijk om een extra link onderaan een bel-advertentie toe te voegen waarmee bezoekers naar de website kunnen gaan. Bedrijven kampen door de huidige crisis met personeelstekort of aangepaste openingstijden, waardoor telefonisch contact niet altijd mogelijk is en bel-advertenties daardoor niet goed presteren. De verwachting is dat deze toevoeging ook na de crisis beschikbaar zal blijven.

Lees het hele artikel over beladvertenties op Google Support.

SEA

Verbeteringen van de zoekwoordplanner

Begin deze maand is er voor sommige Google Ads accounts een nieuwe beta-functionaliteit beschikbaar gekomen in de zoekwoordplanner: zoekwoorden verfijnen. Google voegt hiermee nieuwe filters toe wat het gebruik van de zoekwoordplanner effectiever maakt, waardoor je sneller inzicht krijgt in relevante zoekwoorden voor je business, producten of diensten. Wanneer je zoekt naar bijvoorbeeld ’schoenen’ kun je vervolgens met de nieuwe filters jouw zoekwoorden filteren op onder andere merk, productsoort, maat et cetera.

Zoekwoordplanner

Benieuwd of jouw Google Ads nog verbeterd kunnen worden? Vraag dan een Google Ads Review aan!

Google Ads Review aanvragen

Social

LinkedIn Stories gelanceerd in Nederland

Op 13 mei 2020 is het mogelijk geworden om stories toe te voegen aan persoonlijke LinkedIn profielen. Nederland is het eerste Europese land waarin deze feature mogelijk is geworden. Net zoals bij de meeste andere social media platforms is een story op LinkedIn 24 uur zichtbaar. Daarna zal het automatisch van het platform worden verwijderd.

LinkedIn noemt drie redenen ook te beginnen met stories:

  1. Door middel van stories kan een ondernemer of bedrijf op een menselijke manier zijn of haar professionele kant laten zien;
  2. De dagelijkse bezigheden van een bedrijf kunnen op een creatieve en informele manier worden getoond;
  3. Door actief contact te zoeken, relaties te onderhouden en content te delen kan er groei plaatsvinden in de community.

De functionaliteit werkt alleen in de app en is nog zeer beperkt qua functionaliteit. Lees meer over LinkedIn stories op MarketingProfs of Emerce.

Twee nieuwe Instagram updates

Instagram heeft een tweetal veranderingen doorgevoerd waardoor je ook op desktop en laptop beter gebruik kunt maken van het platform.

Zo is het nu  mogelijk om Direct Messages (DM’s) te lezen en te versturen via desktop. Dit maakt het voor bedrijven gemakkelijker en overzichtelijker om te reageren op berichten. Daarnaast is het nu ook mogelijk om livestreams te bekijken op een desktop of laptop.

Lees alles over de updates van Instagram in de artikelen van SocialMediaToday:

Altijd als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen content marketing, SEO, SEA en social? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief

Onderwerp: seo, Monthly Grow Digital, sea